Dubai in-one-day

18 juli 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Heerlijk om weer op reis te zijn met z'n viertjes. We realiseerden ons dat we deze traditie 10 jaar geleden zijn gestart! Jeetje, wat vliegt de tijd... van 2 rugzakken, 2 Cars/Bob de Bouwer rugtasjes, buggy, rugdrager & luiers, zijn we inmiddels in de tijd van vier eigen rugzakken, WiFi, iPad en telefoonopladers
Het vertrek verliep dit keer heel ontspannen. Sergio had z'n tempo al een paar weken geleden flink teruggedraaid en Natalie beleefde voor t eerst de zomerdip van de zzp'r. Dus geen last minute gedoe, maar alle tijd om de spullen in te pakken (en dat dan tóch uitstellen tot 't laatste moment). Ondanks de zwarte-zaterdag voorspellingen verliep het inchecken op Schiphol als een zonnetje en vertrokken we met KLM richting Dubai. Gezien de zeer krappe overstap naar Colombo hadden we er een 24u-stopover van gemaakt, dus ruim de tijd voor Dubai-in-one-day. De taxi bracht ons naar het Pearl Suite Hotel. Voelt toch altijd beetje vreemd om als 4 backpackers zo'n sjiek hotel over de rode loper binnen te wandelen en je rugzakken aan de uit de kluiten gewassen 'piccolo' te overhandigen. Bij binnenkomst in de kamer bleek het een mega-suite voor zo'n drie gezinnen. Genoeg plek voor tikkertje, verstoppertje en het uitpakken van het traditionele vakantiepakketje van opa Gerard en oma Yvon. Die hadden een nieuwe variant bedacht waarbij de jongens vakantiegeld kunnen 'verdienen' door het schrijven over hun wekelijkse belevenissen in een schriftje voor opa&oma. Dat viel geheel in de smaak bij de heren!! Ze hadden goeie hoop dat ze met hun vakantieschatkist wel wat fijne elektronica konden scoren in Dubai, maar dat viel toch wat tegen een iPhone is hier een stuk goedkoper, maar je hebt alsnog ruim €350 nodig, haha. Dus het wordt nog even opgepot...
Dubai is een bizarre stad: een uit de woestijngrond gestampt marmerparadijs met grote shoppingmalls en glimmende kantoren. De ene nog groter en duurder dan de andere. En ze blijven maar doorbouwen. Met echt óveral airco's, anders is het niet uit te houden in de bijna 50 graden... er staan zelfs airco's op de terrassen (waar niemand gaat zitten) en naast het buitenzwembad om een beetje koelte te brengen. Na een niet al te verfrissende duik in het hotelzwembad, hebben we ons dus bewogen van airco (metro) via airco (taxi) naar airco (shoppingmall). Tussendoor hebben we ook heel dapper wat dingen te voet gedaan, maar na 500 meter voelt het alsof je een halve marathon hebt gelopen en zweet je tot onder je kleine teen. Wat een geld wordt hier besteed... de meest sjieke winkels, grote auto's en glimmendste sieraden. Naast de pinautomaat stond een donatie-automaat: dat geeft de pinner van een dik pak geld toch een verantwoord gevoel We bezochten de Souk (waar we werden belaagd door Arabieren met hun koopwaar), de Grand Mosque (alleen de mannen mochten naar binnen, dus Natalie bereikte het kookpunt in de schaduw van een palm), de Burj Al Arab (prachtig hotel dat lijkt op een zeilboot) en de Burj Kalifa (hoogste gebouw ter wereld). In de shopping mall bekeken we natuurlijk ook even de indoor skibaan en buiten vanaf het terras van de Apple Store hadden we een prachtig uitzicht op de watershow van de fonteinen in het bassin. Daarna werd het tijd om de rugzakken op te halen uit het hotel en door te reizen naar het vliegveld, waar we om 23.30u opstegen naar onze eindbestemming: Sri Lanka!

1. JIGJS:
    18 juli 2017
    Wat leuk om weer mee te kunnen reizen met jullie!
    Veel plezier, nieuwe indrukken en gezelligheid.
    Liefs ilse
  2. Sylvia:
    18 juli 2017
    Leuk om de eerste blog weer te lezen, tot de volgende! Xx
  3. Arianne:
    18 juli 2017
    Wat leest dit weer heerlijk weg! Echt op afstand meebeleven en jullie voor me zien daar, heel fijn . Geniet van en met elkaar daar! Arianne
  4. JLCTwafieluu:
    18 juli 2017
    Wat grappig dat jullie inderdaad met luiers begonnen zijn. Dat jullie dat toen al gedaan hebben! Leuk om over Dubai te lezen. Lijkt me leuk om dat wat op je tv altijd ziet te vergelijken met hoe het echt is, maar ik heb het idee dat dat redelijk overeenstemt.
    Liefs, claudine.
  5. YvonneVK:
    19 juli 2017
    Het is altijd weer leuk om jullie lekker lopende, leuke verslagen te lezen. Veel plezier met elkaar
  6. YvonneVK:
    19 juli 2017
    Leuk eerste verslag (en herkenbaar) van Dubai! Ben al weer benieuwd naar de volgende Dikke kus
  7. Bart:
    19 juli 2017
    Ziet er heerlijk uit allemaal en weer erg leuk om te lezen! Geniet ervan; lekker relaxen en als Sri Lanka beetje gelijk India is kunnen de boys vast van alles scoren: schitterende J-phones voor heel weinig en nog veel meer!
    Veel plezier en liefs van allen hier!
  8. Marijke:
    20 juli 2017
    Erg keuk dat ik mag meegenieten van jullie reis! Hier gelukkig ook lekker warm, maakt inleven makkelijjer, ook al is het maar 37gr. Ik boijf benieuwbnaar de volgende brief. Luefs!